Wednesday, February 9, 2011

bertunang....

zaman perkenalan pun dah... zaman berdating 4 da first time pun sudah.. and then nak citer pasal zaman bertunang pulak.... opss b4 terlupa... en. suami datang merisik pada cuti bulan 6(cuti sekolah sebab balik bercuti kat umah sebab berkhidmat kat Sarawak)... itue pun selepas beberapa kali jumpa... mungkin jodoh kami kuatkan.. ingat lagi berapa gentlemannyer dia datang seorang diri jer... lone ranger... beranikan.. hehehehehehe... jumpa mak ayah dengan membawa sebentuk cincin....

Emm saya dan suami ditunangkan pada tarikh 28/11/09...ingat lagi..masa nie balik bercuti dari Sarawak n dapat perkhabaran gembira dapat pindah kat semenanjung (itu pun suami yang suh apply,kalo tak mesti kat Sarawak lagi).....hehehehe...bayangkan punyalah saya malu (walaupun bisingkan)....sebab balik jer terus bertunang...padahal tak g berdating dulu masa balik tue...hehehehe...selalu berhubung melalui fon jer(ituepun melalui sms..maklumlah sekolah pedalaman susah nak dapat line)...



segala persiapan pertunangan semua keluarga yang uruskan..maklumlah jauh....sampai butik nie pun mak yang carikan..tapikan sangat berpuashati...suka sangat pelamin nie...saya bersetuju memilih warna pink..bajet sweetlah konon..kih kih


ini pulak adalah hantaran saya untuk en suami......balik jer terkejut..eh dah siap..maklumlah jauhkan..semua family yang uruskan....tapi hantaran ni nak ucapkan tq kat kak sue...dia yang buatkan..kreatifkan.....alhamdulilah..ramai yang sponsor...tengok kek tue banyakkan



inie pulak hantaran dari pihak suami buah, baju nikah, cincin tunang,coklat, sireh junjung, kek dah separuh daripada duit hantaran)..kami decide untuk bertunang nie tak yah bagi barang..nanti kahwin baru hantar barang2...


tepat kul 3.01pm....hehehehehe...ingat lagi..nak taw tak..inilah kali pertama saya berjumpa mak mertua saya..hahahaha...bukan tue sajer semua keluarga dialah...masa time nie..tangan saya terketar2..sampai ada yang tegur....maklumlah first time jumpa....mestilah takutkan....ituepun mak saya yang cakap,..angah(panggilan keluarga sebab anak kedua) inilah mak khairi....cincin yang saya pakai itu adalah cincin merisik n mak khairi menyarungkan cincin bertunang kami....akhirnya saya sah menjadi tunangan khairi.....yang paling sweetkan seumur hidup saya tak penah pakai cincin..saya berazam yang saya akan pakai cincin yang diberi oleh bakal suami saya...Alhamdulilah Allah makbulkan....



ini adalah suasana pertunangan kami...hehehehe..yang bestnya upacara pertunangan kami ada sesi berbalas pantun..hehehe.. sweetkan......maklumlah mak orang Melaka..faham2 jelah


ini adalah pulak keluarga saya yang banyak membantu dalam pertunangan saya ini...sepanjang majlis nie keluarga yang bersusah payah(maklumlah anak pompuan pertama yang bertunang)..kebanyakkan lauk pada hari itu...mak yang masak....



inilah tunang saya pada masa itu,..jeng2...jodoh kami kuatkan...hehehehe..ingat lagi memandangkan saya mengajar di Sarawak n suami pulak di Johor boleh bayangkan tak berapa kali jer kami jumpa....hehehehe...2 kali...cuti bulan 6 n cuti bulan 8......selama nie berhubung melalui telefon jer......saya akui saya sangat malu pada masa nie dgn tunang saya.....maklumlah kami dalam proses kenal mengenali hati budi masing2....dan alhamdulilah....Tuhan menemukan jodoh yang terbaik buat saya.....saya amat menghargainya..dan perkhabaran yang paling gembira sekali..saya dapat pindah ke semenanjung..dan sekolah saya n tunang saya(pada masa itu) dekat...kiranya satu zonlah......

No comments:

Post a Comment